сряда, 22 януари 2020 г.


БОГОМИЛ ГРЪМ ГО НЕ ЛОВИ
Българската ерес вече е в Мрежата
www.jean.duvernoy.free.fr

Жан Дю­вер­ноа е удос­то­ен с тит­ла­та „по­че­тен док­тор“ на Шу­мен­с­кия универ­си­тет „Епис­коп Кон­с­тан­тин Прес­лав­с­ки“ ка­то един от най-го­ле­ми­те съв­ре­мен­ни уче­ни в об­ласт­та ере­си­о­ло­ги­я­та, кой­то обек­тив­но от­с­то­я­ва важно­то ду­хов­но вли­я­ние на Бъл­га­рия в Сред­но­ве­ков­на Ев­ро­па и съ­дейс­т­ва за обе­ди­ня­ва­не на уси­ли­я­та меж­ду френ­с­ки­те и бъл­гар­с­ки­те из­с­ле­до­ва­те­ли-ме­ди­е­вис­ти. Той бе поз­д­ра­вен пис­ме­но от проф. Ги Лоб­ри­шон, пре­по­да­ва­тел в Ко­леж дьо Франс и проф. Ре­не Ве­ис от Лон­дон­с­кия уни­вер­си­тет.
Не­го­ви­ят син Фре­де­рик Дю­вер­ноа съз­да­де стра­ни­ца в ин­тер­нет, посветена на бо­го­мил­с­ко­то уче­ние. В не­я из­рич­но се под­чер­та­ва, че то истори­чес­ки пред­хож­да за­пад­ния ка­та­ри­зъм. Раз­п­рос­т­ра­ня­ва се не­из­вес­т­но све­де­ние за доб­ро­то име, с ко­е­то са се пол­з­ва­ли бъл­гар­с­ки­те бо­го­ми­ли в прованс. То­ва до­каз­ва, че по­я­ви­ли­ят се в пос­лед­с­т­вие на про­па­ган­да­та на като­ли­чес­ка­та ин­к­ви­зи­ция от­ри­ца­те­лен сми­съл на по­ня­ти­е­то „бугр“ е искриве­на фор­ма на бъл­гар­с­ко­то на­род­нос­т­но име.
Мре­жа­та раз­п­рос­т­ра­ня­ва за вто­ри път един до­ку­мент, пи­сан меж­ду 1665 и 1678 г. от един ми­нис­тър на Луи XIV на име Кол­берт.
Спо­ред не­го „оне­зи от Бъл­га­рия“ — как­то са на­ри­ча­ни бо­го­ми­ли­те — са из­г­раж­да­ли сво­и­те све­ти­ли­ща на стро­го оп­ре­де­ле­ни мес­та, вър­ху ко­и­то никога не па­да гръ­мо­те­ви­ца!

Няма коментари:

Публикуване на коментар