събота, 1 април 2017 г.

Те­зи бла­го­чес­ти­ви кни­ги,
на­зо­ва­ни Ата­на­сии,
пре­ве­де по по­ве­ля на на­шия княз бъл­гар­с­ки
Си­ме­о­на
от гръц­ки на сла­вян­с­ки език
епис­коп Кон­с­тан­тин,
уче­ник на Ме­то­дия,  ар­хи­е­пис­ко­па Мо­рав­с­ки,
в го­ди­на­та от на­ча­ло­то на све­та 6414 (907), ин­дикт 10,
а ги на­пи­са по по­ве­ля на съ­щия княз
Ту­дор чер­но­ри­зец Док­сов
на ус­ти­е­то на Ти­ча
в го­ди­на­та 6415 (907), ин­дикт 14,
где­то е съг­ра­де­на све­та­та Злат­на но­ва чер­к­ва
от съ­щия княз.
В съ­ща­та го­ди­на на вто­рия ден от ме­сец май,
в съ­бо­та ве­чер,
по­чи­на ра­бът Бо­жий — ба­ща­та на то­зи княз —
вели­ки­ят, поч­те­ни­ят и бла­го­вер­ни­ят наш гос­по­дар,
княз бъл­гар­с­ки, име­ну­ван
Бо­рис,
а хрис­ти­ян­с­ко­то му име е Ми­ха­ил,
кой­то жи­вя в бла­го­ве­рие и доб­ро из­по­ве­да­ние
на Гос­по­да наш Иису­са Хрис­та.
То­зи Бо­рис пок­ръс­ти бъл­га­ри­те
в го­ди­на­та етхь бех­ти (864).
В и­ме­то на От­ца и Си­на и Све­та­го Ду­ха.
Амин.

Приписка към „Слова против арианите“
от Атанасий Александрийски (IX в.)



Няма коментари:

Публикуване на коментар